Studenci

Uniwersytet w Siedlcach zawarł porozumienie z wybranymi uczelniami w Polsce w sprawie wymiennego kształcenia studentów.
W programie uczestniczą uczelnie:


Istota kształcenia studentów w ramach programu MostAR:

  1. Program MostAR jest ofertą kształcenia adresowaną do studentów, którzy część studiów chcą realizować poza macierzystą uczelnią.
  2. W ramach tego programu student ma możliwość odbycia rocznych lub semestralnych studiów, a także studiowania wybranych przedmiotów w oparciu o istniejące programy studiów w wybranej przez siebie uczelni.
  3. Informacja o odbytych studiach poza uczelnią macierzystą znajduje odzwierciedlenie w suplemencie do dyplomu.
  4. W ogólnych założeniach program MostAR nawiązuje do europejskiego systemu kształcenia w ramach programu ERASMUS+.

Założenia i organizacja kształcenia w ramach programu

  1. Program MostAR obejmuje wszystkie kierunki studiów realizowane w uczelniach uczestniczących w programie.
  2. Sprawy formalne i organizacyjne studentów biorących udział w programie, prowadzi uczelnia macierzysta. Za realizację procesu odpowiedzialny jest Dział Organizacji Studiów.
  3. Zgłaszanie studentów na studia w danym roku akademickim następuje bezpośrednio między uczelniami w terminie minimum 4 tygodni przed rozpoczęciem kształcenia w uczelni przyjmującej.
  4. W trakcie odbywania studiów w ramach programu MostAR, przysługujące studentowi świadczenia z funduszu stypendialnego, stypendium ministra i inne, wypłaca uczelnia macierzysta.
  5. Uczelnie przyjmujące studentów zapewniają im, w miarę możliwości, miejsca w domu studenckim (akademickim). Miejsce przyznawane jest na wniosek zainteresowanego studenta, złożony nie później niż 2 tygodnie przed rozpoczęciem kształcenia w uczelni przyjmującej. Koszty zakwaterowania ponosi student na zasadach obowiązujących w uczelni przyjmującej.


Studenci programu MostAR

  1. Warunkiem koniecznym przyjęcia studenta do innej uczelni jest zaliczenie przez niego roku lub semestru poprzedzającego okres studiów poza uczelnią macierzystą.
  2. Studia w ramach programu MostAR może podjąć student nie wcześniej niż:
    1. po zaliczeniu pierwszego roku studiów – na studiach pierwszego stopnia lub jednolitych studiach magisterskich;
    2. po zaliczeniu pierwszego semestru – na studiach drugiego stopnia.

Program studiów

  1. Program, według którego student będzie odbywał studia, powinien być zbieżny z programem w uczelni macierzystej.
  2. Student porównuje programy studiów w uczelni macierzystej oraz docelowej i proponuje przedmioty, które chciałby realizować, wskazując kierunek studiów i numer semestru. Programy studiów dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www uczelni.
  3. Program studiów może być realizowany w oparciu o indywidualny program, składający się z przedmiotów wybranych z różnych semestrów studiów danego kierunku lub z pokrewnych kierunków.
  4. Program, według którego student będzie odbywał studia, musi być uzgodniony między uczelniami i zaakceptowany przez dziekana uczelni macierzystej i dziekana uczelni przyjmującej.

Zaliczenie odbytych studiów


  1. Warunkiem zaliczenia semestru jest zrealizowanie programu uzgodnionego między uczelniami i zaakceptowanego przez dziekana uczelni macierzystej i dziekana uczelni przyjmującej
  2. Zaliczenia semestru dokonuje dziekan uczelni macierzystej na podstawie wykazu zaliczonych przedmiotów w uczelni przyjmującej.
  3. Uzyskane wyniki z zaliczenia przedmiotów są uwzględniane przy obliczaniu średniej w danym roku studiów, jak również średniej z całego toku studiów zgodnie z zasadami obowiązującymi w uczelni macierzystej studenta.


Dokumenty do pobrania


  • Podanie o zakwalifikowanie do Programu MostAR wraz z proponowanym programem zajęć Plik DOC PODANIE
  • Wykaz przedmiotów zaliczonych w ramach programu Plik DOC WYKAZ


Kontakt


mgr Edyta Żydak – kierownik Działu Organizacji Studiów
Uniwersytet w Siedlcach
ul. Konarskiego 2 (pok. nr 5), 08-110 Siedlce
tel. 25 643-19-25
e-mail: mostar@uws.edu.pl
Ważne informacje dla kandydatów
w programie mobilności MostAR
 
Przed złożeniem podania:

  1. Student wybiera uczelnię, na którą chce wyjechać i zapoznaje się z programem i planem studiów na wybranym przez siebie kierunku studiów. Programy i plany studiów są zazwyczaj zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www uczelni lub na stronach internetowych wydziałów prowadzących dane kierunki w uczelniach przyjmujących. W przypadku braku możliwości znalezienia programów student kontaktuje się z koordynatorem programu MostAR uczelni przyjmującej (wykaz dostępny jest Plik PDFtutaj…)
  2. Student sprawdza, jakie przedmioty realizowane są w danym semestrze (zimowy/letni) na wybranym kierunku w uczelni przyjmującej i porównuje to z planem studiów realizowanym w uczelni macierzystej (należy zwrócić też uwagę na punkty ECTS).
  3. Student wybiera przedmioty odpowiadające przedmiotom realizowanym w uczelni macierzystej (uwzględniając wartość punktów ECTS) z oferty przedmiotów dla wybranego kierunku studiów w uczelni przyjmującej, realizowanych w semestrze, na który student chce wyjechać (zimowy/letni).
  4. Dopuszcza się możliwość doboru przedmiotów z różnych semestrów studiów danego kierunku lub z kierunków pokrewnych, pod warunkiem że są one realizowane w semestrze, na który student planuje wyjechać.


Złożenie podania o zakwalifikowanie do Programu MostAR

  1. Student wypełnia „Podanie o zakwalifikowanie do programu MostAR wraz z proponowanym programem zajęć” .
  2. Wypełnione „Podanie” student składa w dziekanacie do akceptacji dziekana uczelni macierzystej. Wskazane jest wcześniejsze uzgodnienie z dziekanem uczelni macierzystej ostatecznej wersji zaproponowanego programu zajęć realizowanego w uczelni przyjmującej (jakie przedmioty można ewentualnie zastąpić innymi w obu programach, jakie trzeba będzie ewentualnie uzupełnić w uczelni macierzystej po powrocie).
  3. Po uzyskaniu pozytywnej opinii dziekana uczelni macierzystej student składa zaakceptowane i podpisane przez dziekana „Podanie” u koordynatora MostAR w uczelni macierzystej (Dział Organizacji Studiów, pok. nr 5, ul. Konarskiego 2).
  4. Koordynator MostAR w uczelni macierzystej przedkłada zaakceptowane przez dziekana „Podanie” Prorektorowi ds. Studiów, który wydaje zgodę o zakwalifikowaniu lub odmawia zakwalifikowania do programu MostAR.
  5. Po uzyskaniu zgody Prorektora ds. Studiów koordynator MOSTAR w uczelni macierzystej przesyła „Podanie” studenta do uczelni przyjmującej w celu akceptacji przez dziekana i uzyskania zgody na udział w programie przez rektora uczelni przyjmującej.
  6. Koordynator MostAR w uczelni przyjmującej odsyła „Podanie” z decyzją rektora do uczelni macierzystej studenta zakwalifikowanego do udziału w programie MostAR.
  7. Koordynator MostAR w uczelni macierzystej informuje studenta o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu do udziału w programie MostAR.