W dniu 12.06.2017 r. w godz. 15.30-18.30 w sali 3.10 budynku Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego przy ul. Żytniej 39 przy współpracy ze Studenckim Kołem Naukowym Pedagogów Kreatywnych pod opieką dr Agnieszki Roguskiej odbyły się bezpłatne warsztaty na temat: Metody pracy z dziećmi o zburzonej komunikacji językowej w ramach projektu „Wyjątkowe dziecko w domu, w szkole i w społeczeństwie” współfinansowanego ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego. Warsztaty prowadzone były przez terapeutów Fundacji „Żółty Latawiec”: Dorotę Kowalczyk – logopedę, oligofrenopedagoga i tłumacza języka migowego oraz Dariusza Sienkiewicza – logopedę, terapeutę zaburzeń komunikacji językowej. W spotkaniu uczestniczył także Maciej Nurzyński - dyrektor Biura Fundacji.
Szkolenie dotyczyło m.in. aspektów pedagogicznych związanych z autyzmem, echolalią, alternatywnymi sposobami komunikowania, zastosowania w terapii ideografii i daktylografii. Zajęcia opierały się na doświadczeniach terapeutów i konkretnych przykładach pracy z dziećmi. Warsztaty skierowane były do wszystkich studentów zainteresowanych powyższą problematyką, szczególnie z kierunku pedagogika i działających w Uczelni członków Kół Naukowych. Zainteresowanie zagadnieniem było ogromne. Gościliśmy również osoby spoza Uczelni.
Studenckie Koło Naukowe Pedagogów Kreatywnych kontynuuje tym samym cykl spotkań pt. „Konfrontacja teorii z praktyką”.
Po zakończeniu zajęć, każdy uczestnik otrzymał zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu.
Plan szkolenia:
1. Autyzmsymptomy
- przyczyna
- etiologia
3. Alternatywne formy komunikacji
- wybór formy komunikacji
- język migowy SJM / PJM
5. "Myślenie obrazami"
- rola czasowników, zaimków pytających, znaków osobowych
- formułowanie zdań
Harmonogram szkolenia (dostępny w pliku PDF).