
Dnia 13 maja 2009 roku w auli Biblioteki Głównej Akademii Podlaskiej w Siedlcach przy ul. J. Popiełuszki 9 odbyła się trzecia edycja prestiżowego konkursu Liga Menedżerów Biznesu (MANAGERS OF BUSINESS LEAGUE 2009), organizowanego przez Koło Naukowe Menedżerów TOP MANAGER i Instytut Zarządzania i Marketingu Wydziału Zarządzania Akademii Podlaskiej.
Konkurs był doskonałą możliwością zaprezentowania zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu zarządzania, ekonomii, marketingu, prawa, itp. oraz sprawdzianem wykorzystania tej wiedzy w praktyce. Jedynym kryterium kwalifikującym do wzięcia udziału w konkursie było przesłanie zgłoszenia pod adres Instytutu Zarządzania i Marketingu w podanym terminie i chęć uczestnictwa w fantastycznej imprezie.
Konkurs ten składał się z trzech etapów. Pierwszy etap był nawiązaniem do zbliżających się wyborów do Parlamentu Europejskiego. Zadaniem pięciu zespołów biorących udział w konkursie było stworzenie fikcyjnej partii politycznej, opracowanie i zaprezentowanie jej nazwy oraz programu i kampanii wyborczej. Zadanie to należało wykonać w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla potencjalnych wyborców. Komisja sędziowska miała niezwykle trudne zadanie, gdyż kampanie polityczne wszystkich zespołów okazały się być na bardzo wysokim poziomie.
Drugim etapem konkursu, zgodnie z tradycją był quiz tematyczny z wymienionych wyżej dziedzin. Każdy zespół, po wylosowaniu jednego
z dziesięciu zestawów pytań przystąpił do udzielania odpowiedzi na pięć pytań zawartych w zestawie. Na tym etapie skrystalizowała się sytuacja odnośnie dalszego uczestnictwa w trzecim etapie konkursu, gdyż do kolejnej części mogły przejść jedynie dwa zespoły, którym udało się uzyskać największą liczbę punktów.
Zadaniem finałowym było przeprowadzenie negocjacji pomiędzy dwoma zespołami. Przedmiotem negocjacji był rzadki gatunek drzew rosnących jedynie w Arabii Saudyjskiej. Każda z drużyn miała przekonać przeciwników, że to właśnie ona powinna wykupić wszystkie drzewa.
W ocenie rozgrywki finałowej olbrzymią pomocą - za którą składamy serdeczne podziękowania - służyli: Sz. P. prof. nzw. dr hab. Jarosław Stanisław Kardas Dziekan Wydziału Zarządzania, który jest specjalistą w dziedzinie negocjacji, Pani Joanna Sajko - psycholog i specjalistka ds. zatrudnienia i rynku pracy z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie Filia w Siedlcach oraz Pani Beata Radomyska - specjalistka ds. wizerunku biznesowego z Centrum Kreowania Wizerunku i Autoprezentacji.
{boxplus href=|images/AP_2009/photos/liga_menagerow/liga_menagerow_1.jpg| title=|Liga Menedżerów Biznesu 2009|}

Przeprowadzone negocjacje wyłoniły zwycięzców III edycji Ligi Menedżerów Biznesu, którymi okazali się: Mariusz Karwowski, Marek Korczyk oraz Tomasz Marciniuk. Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymali: 3 urządzenia wielofunkcyjne firmy Canon oraz pendrive 8 GB ufundowane przez Polimex-Mostostal S. A., 3 szkolenia „Praktyk NLP" o wartości 4 450 zł każde od Instytutu Coachingu i Psychologii Biznesu, 3 bony o wartości 200 zł każdy do wykorzystania w sieci restauracji Al Amir, 3 mp4 od Rektora Akademii Podlaskiej prof. dr hab. Antoniego Jówko, kolację o wartości 200 zł do zrealizowania w Restauracji Dworskiej w Mościbrodach oraz książki od Wydawnictwa Difin i Instytutu Zarządzania i Marketingu Akademii Podlaskiej.
Drużyna, która zajęła drugie miejsce otrzymała: 3 aparaty cyfrowe z całym wyposażeniem ufundowane przez Alior Bank S. A. Oddział w Siedlcach, 3 pióra Waterman z dedykacją od Dziekana Wydziału Zarządzania prof. nzw. dr hab. Jarosława Stanisława Kardasa, 3 szkolenia o wartości 1 000 zł każde ufundowane przez Fundację La Loba, 3 bony o wartości 150 zł każdy od Drogerii Uroda oraz książki od Wydawnictwa Difin i Instytutu Zarządzania i Marketingu Akademii Podlaskiej. Laureaci trzeciego miejsca otrzymali: 3 zestawy słuchawek firmy Pioneer od Dyrektora Instytutu Zarządzania i Marketingu Akademii Podlaskiej prof. nzw. dr hab. Marka Ciska, 3 bony o wartości 100 zł każdy do Klubu La Malinche, 3 x po godzinnej konsultacji + 20% zniżki na dalsze usługi ufundowane przez Centrum Kreowania Wizerunku i Autoprezentacji Beaty Radomyskiej, 3 karnety miesięczne do zrealizowania w Tim-Club Fitness & Siłownia oraz książki od Wydawnictwa Difin i Instytutu Zarządzania i Marketingu Akademii Podlaskiej. Pozostałe zespoły otrzymały nagrody pocieszenia w postaci koszulek ufundowanych przez firmę House, bony do Pizzerii Da Grasso i Italia oraz książki ufundowane przez Wydawnictwo Difin i Instytut Zarządzania i Marketingu Akademii Podlaskiej.
Organizatorzy przygotowali też quiz dla publiczności. Wiele osób spośród uczestników, sponsorów i publiczności zapowiedziało swój udział w konkursie za rok.